δυναμικό

Σύμφωνα με την σχετική προκήρυξη του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας η προθεσμία της υποβολής ηλεκτρονικά Αίτησης-Δικαιολογητικών των υποψηφίων για τη συμμετοχή τους στις προκαταρκτικές εξετάσεις (ΠΚΕ) των Στρατιωτικών Σχολών θα γίνεται από την Πέμπτη 2 Μαΐου και ώρα 00:00 έως τη Δευτέρα 20 Μαΐου 2019 και ώρα 24:00.

Η προκήρυξη διαγωνισμού επιλογής σπουδαστών για το 1ο έτος των ΑΣΕΙ & ΑΣΣΥ ακαδημαϊκού έτους 2019-2020 είναι αναρτημένη στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα του ΓΕΕΘΑ: www.geetha.mil.gr

 

 

Δελτίο Τύπου

ΘΕΜΑ: Πρόγραμμα πανελλαδικών Εξετάσεων 2019

Α) ειδικών μαθημάτων και Β) πρακτικής δοκιμασίας για τα ΤΕΦΑΑ.

 

Από το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώνεται ότι με Υπουργική Απόφαση καθορίστηκε το πρόγραμμα εξετάσεων των ειδικών μαθημάτων και των μουσικών μαθημάτων και η προθεσμία διεξαγωγής υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας των υποψηφίων για εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ.

Α) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ και ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 2019 ΓΙΑ ΓΕΛ & ΕΠΑΛ

 

ΗΜΕΡΑ

ΗΜΕΡ/ΝΙΑ

ΜΑΘΗΜΑ

ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

21-6-2019

ΑΓΓΛΙΚΑ

10:00 π.μ

ΣΑΒΒΑΤΟ

22-6-2019

ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ

 

ΙΣΠΑΝΙΚΑ

08.30 π.μ.

15:30 μ.μ.

ΔΕΥΤΕΡΑ

24-6-2019

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ

08.30 π.μ.

ΤΡΙΤΗ

25-6-2019

ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

08.30 π.μ

ΤΕΤΑΡΤΗ

26-6-2019

ΓΑΛΛΙΚΑ

08.30 π.μ.

ΠΕΜΠΤΗ

27-6-2019

ΑΡΜΟΝΙΑ

 

08.30 π.μ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

28-6-2019

ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ

18.00 μ.μ.

ΣΑΒΒΑΤΟ

29-6-2019

ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΚΑΙ ΓΝΩΣΗ

10.00 π.μ.

ΔΕΥΤΕΡΑ

1-7-2019

ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ

08.30 π.μ.

ΤΡΙΤΗ

2-7-2019

ΙΤΑΛΙΚΑ

08.30 π.μ.

 

Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης :

μέχρι τις 08.00 π.μ. για τα μαθήματα με ώρα εξέτασης 08:30 π.μ.,

μέχρι τις 09:30 π.μ. για τα μαθήματα με ώρα εξέτασης 10:00 π.μ.

μέχρι τις 15:00 μ.μ. για το μάθημα με ώρα εξέτασης 15:30 μ.μ.

μέχρι τις 17:30 μ.μ. για το μάθημα με ώρα εξέτασης 18:00 μ.μ.

 

Η διάρκεια εξέτασης για τα μαθήματα:

- των ξένων γλωσσών και της Αρμονίας είναι τρεις (3) ώρες,

- των Σχεδίων ( Ελεύθερο και Γραμμικό) είναι έξι (6) ώρες,

- του ειδικού μαθήματος «Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων» είναι περίπου είκοσι (20) λεπτά.

- για το μουσικό μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» η εξέταση της φωνητικής ή οργανικής μουσικής διαρκεί 2΄ με 6΄ λεπτά για κάθε υποψήφιο.

- για το μουσικό μάθημα «Μουσική Αντίληψη και Γνώση», η εξέταση στο αντικείμενο της Μουσικής Αντίληψης έχει διάρκεια 30’ λεπτών, ενώ η εξέταση στο αντικείμενο της Μουσικής Γνώσης έχει διάρκεια 2 ωρών.

 

 

Β) Ως προθεσμία διεξαγωγής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) ακαδημαϊκού έτους 2019-20 ορίζεται το διάστημα από την Τρίτη 18-6-2019 μέχρι και την Παρασκευή 28-6-2019.

 

Να αποσυρθεί τώρα το νομοσχέδιο για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ουσιαστικός διάλογος για την Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση

ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ  ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Πανεπιστημίου (Ελευθερίου Βενιζέλου) 34
106 79   ΑΘΗΝΑ
Τηλ. 3616532 - 3617784 - Fax: 3641025e-mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

www.hms.gr

 

Αθήνα 15 Απριλίου 2019

Δελτίο τύπου

Να αποσυρθεί το Νομοσχέδιο περί σύνδεσης του Λυκείου με την επιλογή-εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση  και να συζητηθεί ουσιαστικά η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με την επιστημονική κοινότητα.

 

     Η ιστορία των αποτυχημένων εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων δείχνει μια ανεξήγητη εμμονή των κυβερνήσεων να επαναλαμβάνουν ακριβώς τα ίδια τα λάθη. Τα Μαθηματικά, καθώς είχαν πάντα μια κεντρική σημασία στις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, υφίστανται κατά κανόνα το μεγαλύτερο βάρος της σχολικής αποτυχίας.
Το Υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ επιμένουν να αποσυνδέουν αντιεπιστημονικά τις εξεταστικές ρυθμίσεις από το γνωστικό περιεχόμενο και τις παιδαγωγικές πρακτικές. 


•    Περιφρονούν τις επιστημονικές ενώσεις, αντί να επιδιώκουν τη συνεργασία με αυτές, ώστε να μετασχηματίζεται με έγκυρο τρόπο η σύγχρονη επιστημονική γνώση σε σχολική ύλη και να ενσωματώνεται στη διδακτική πρακτική η διεπιστημονική και τεχνολογική διάσταση των επιστημών.
•    Παραβλέπουν και πάλι την επιμορφωτική και επαγγελματική ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, δηλαδή παραβλέπουν το πρώτο στάδιο της μεταρρύθμισης.
Η ΕΜΕ καταδικάζει αυτές τις πρακτικές. Καλεί την κυβέρνηση να επανεξετάσει και να αναπροσανατολίσει τις προτεραιότητες της εκπαιδευτικής πολιτικής.
•    Να σχεδιάσει την προετοιμασία της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας, των οικογενειών και της κοινωνίας για την θεσμική ενδυνάμωση του σχολείου με στόχο την άρση των διακρίσεων και των αποκλεισμών.
Σε αυτό τον μεταρρυθμιστικό προσανατολισμό καλούμε το Υπουργείο και το ΙΕΠ να αντιληφθούντην αξία της Μαθηματικής Εκπαίδευσης, να αναμορφώσουν το περιεχόμενο και να επεκτείνουν τον ρόλο της, ως μαθήματος κορμού σε όλα τα πεδία του Λυκείου.
Τα Μαθηματικά έχουν κεντρική θέση και βαρύτητα για την ανάπτυξη λογικού, δημιουργικού, κριτικού και υπολογιστικού συλλογισμού, τόσο για τη μαθησιακή όσο και διδακτική ικανότητα σύνδεσης των γνωστικών αντικειμένων, για την κατανόηση της ψηφιακής τεχνολογίας, αλλά και για την επίγνωση των ορίων της, για την καλλιέργεια των ανθρωπιστικών αξιών και της κριτικής σκέψης.

     Μέχρι τώρα το ΙΕΠ και κάποιοι σύμβουλοι των Υπουργών έχουν ήδη οδηγήσει σε, ανεξήγητα στοχευμένες, καταστροφικές εκ του αποτελέσματος,  αποφάσεις:
•    Τα Μαθηματικά που σήμερα είναι εργαλείο αναγκαίο για τους φοιτητές των Ιατρικών Σχολών, έχουν αφαιρεθεί ολοκληρωτικά από την εξεταστέα ύλη των υποψηφίων των Ιατρικών Σχολών.
•    Τα Μαθηματικά που πάντα ήταν από τα βασικά γνωστικά αντικείμενα των διδασκάλων, έχουν αφαιρεθεί ολοκληρωτικά από την εξεταστέα ύλη των υποψηφίων των Παιδαγωγικών Τμημάτων.
•    Η διδασκαλία μεγάλου μέρους των Μαθηματικών του Γυμνασίου (ή μήπως και του Λυκείου;) γίνεται από -πλήρως απροετοίμαστους-μη μαθηματικούς, ενώ δεν αξιοποιούνται πτυχιούχοι μαθηματικοί με παιδαγωγική επάρκεια και εκπαιδευτική εμπειρία.
•    Τα Μαθηματικά, σταδιακά αλλά σταθερά, εξαφανίζονται από την ύλη του Λυκείου. Αφαιρούνται με αυθαίρετο τρόπο εκείνα τα κεφάλαια από την ύλη του Λυκείου που κατεξοχήν προσέλκυαν το ενδιαφέρον και την μαθησιακή περιέργεια της πλειοψηφίας των μαθητριών και μαθητών.
•    Η εξάλειψη των συντελεστών βαρύτητας απομακρύνει ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον για τα Μαθηματικά και απαξιώνει αναδρομικά την προσπάθεια των νέων για στοιχειώδη μαθηματική κατάρτιση.
Επισημαίνουμε ότι στον πυρήνα της διδασκαλίας των Μαθηματικών του Λυκείου, είναι η οικοδόμηση μιας αξιωματικής θεωρίας και η σημασία της απόδειξης. Με τα νέα δεδομένα η διδασκαλία θα διαρκεί μόλις δυο χρόνια για το σύνολο των μαθητών και μαθητριών. Η πλειονότητα δεν θα μπορέσει να ολοκληρώσει αυτήν τη μάθηση στην Γ' Λυκείου με δυσμενές αποτέλεσμα.
•    Δάσκαλοι, γιατροί, αλλά και νομικοί, φιλόλογοι και κοινωνιολόγοι -μεταξύ άλλων- θα στερηθούν την μοναδική ευκαιρία θα αφομοιώσουν το κριτήριο της αλήθειας με τον οργανωμένο τρόπο που τα Μαθηματικά διδάσκουν. Κινδυνεύουν να βγουν στην κοινωνία χωρίς ένα σπουδαίο εφόδιο.

     Η ΕΜΕ καλεί την εκπαιδευτική κοινότητα σε συντονισμένες πρωτοβουλίες για να επιβληθεί οδιάλογος και η συνεργασία. Επειδή:
•    οι χρόνοι της εκπαίδευσης είναι μακρύτεροι από τις κυβερνητικές θητείες.
•    η αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής πολιτικής μετριέται με την ποιότητα του σχεδιασμού και όχι με την άκριτη υιοθέτηση τεχνοκρατικών επιλογών με συμπίεσης των σταδίων και με την θυσία γνωστικών πυρήνων στον βωμό του συντεχνιασμού και του θνησιγενούς εντυπωσιασμού,

η ΕΜΕ προτείνει να αποσυρθεί το Νομοσχέδιο και να συζητηθεί ουσιαστικά η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με την επιστημονική κοινότητα με άνεση χρόνου και όχι λίγο πριν τη λήξη της κυβερνητικής θητείας, ώστε να καταλήξει σε λύσεις που θα ωφελήσουν τους μαθητές, την εκπαιδευτική και την επιστημονική κοινότητα και τελικά την κοινωνία.

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Ο Πρόεδρος    
Ανάργυρος Φελλούρης       
Ομότιμος Καθηγητής       
Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου          
     Ο Γενικός Γραμματέας
     Παναγιώτης Δρούτσας
     Καθηγητής Φροντιστηριακής Εκπαίδευσης

Μέρος Ε΄

Διατάξεις για το Λύκειο και την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Κεφάλαιο Α΄

Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Άρθρο 100

Τροποποίηση του ν. 4186/2013

Οι παρ. 1 και 2 του άρθρου 2 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193) αντικαθίστανται από το σχολικό

έτος 2020-2021 ως εξής:

«1. Η Α΄ Τάξη και η Β΄ Τάξη Γενικού Λυκείου αποτελούν τάξεις αποκλειστικά γενικής

παιδείας, στις οποίες εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων γενικής παιδείας τριάντα πέντε

(35) συνολικά ωρών εβδομαδιαίως για τα ημερήσια και είκοσι πέντε (25) συνολικά

διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα εσπερινά.»

2. Η παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται από το σχολικό έτος 2019-2020

ως εξής:

«2. Η Γ΄ Τάξη Γενικού Λυκείου έχει μαθήματα γενικής παιδείας και προσανατολισμού

τριάντα δύο (32) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα ημερήσια και είκοσι

πέντε (25) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα εσπερινά. Τα μαθήματα

προσανατολισμού χωρίζονται σε τέσσερεις Ομάδες (Ομάδες Μαθημάτων

Προσανατολισμού): Ανθρωπιστικών Σπουδών, Θετικών Σπουδών, Σπουδών Υγείας και

Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.»